Autorius |
Pranešimas |
saulelis Peace
Prisijungė: 2016 03 07 Pranešimai: 2137
|
2005.03.03 16:08 Tema: Re: AKTORIAI |
|
|
Jurgita rašo: | Adutis rašo: | nors, daugelio nuomone, teatras yra aktoriaus menas |
tai jau tikrai, kad teatras yra aktoriaus menas, ten jam ir vieta. |
Man čia keletas dalykų neaišku... Ką konkrečiai jūs turite omeny, kad teatras - aktoriaus menas? Kad režisierius ten užima mažiau reikšmingą vietą nei aktorius? Ar ką? Ir kas tas daugelis, kuris taip mano? Ir kur jam vieta? |
|
Atgal į viršų |
|
|
Baisonėlis Spiameris Reborn
Prisijungė: 2004 06 22 Pranešimai: 3987 Miestas: tiesiai iš pliažo
|
2005.03.03 16:12 Tema: |
|
|
eatras daug labiau priklauso nuo aktoriaus vien dėl to, kad nėra antro dublio galimybės. |
|
Atgal į viršų |
|
|
Jurgita Gigakrutikas
Prisijungė: 2004 12 13 Pranešimai: 1512
|
2005.03.03 16:26 Tema: |
|
|
rezisierius tai svarbu ir teatre ir kine, nors nebutinai. yra spektakliu kuriuos veza rezieriai (cia lietuviai taip daro po nekrosiaus), ir yra kinu kuriuos veza aktoriai. aktoriaus darbas tai ryskiai skiriasi teatre ir kine. ir dublio kito nera, ir stambaus plano pvz neparodysi. ir dubleries sekso scenai nelabai pasamdysi:) ir nelabai gali planuoti kas is viso to gausis po montazo...teatras gi vyksta cia ir dabar. o kino aktoriui pvz reikes siandien suvaidint scena kai jis mirsta, o po menesio- kai jis dar dvikovoj kaunasi, nes po menesio bus oro salygos tinkamos filmuoti.
o siaip tai uz viska atsakingi prodiuseriai (uz geriausia filma oskarus gi duoda nei aktoriam nei rezisieriam- tik prodiusiariams), jiems ir visos geles. |
|
Atgal į viršų |
|
|
Adutis Gigakrutikas
Prisijungė: 2004 06 22 Pranešimai: 2752 Miestas: Vilnius
|
2005.03.03 16:35 Tema: Re: AKTORIAI |
|
|
Saulelis rašo: | Jurgita rašo: | Adutis rašo: | nors, daugelio nuomone, teatras yra aktoriaus menas |
tai jau tikrai, kad teatras yra aktoriaus menas, ten jam ir vieta. |
Man čia keletas dalykų neaišku... Ką konkrečiai jūs turite omeny, kad teatras - aktoriaus menas? Kad režisierius ten užima mažiau reikšmingą vietą nei aktorius? Ar ką? Ir kas tas daugelis, kuris taip mano? |
lyginam aktorių kine ir aktorių teatre, bei režisierių kine ir režisierių teatre, o ne aktoriaus ir režisieriaus svarbesningumą, turiu omeny, kad režisierius teatre užima mažiau reikšmingą vaidmenį, negu režisierius kine (bet šiaip nesu tikras dėl šio dalyko, gal ir klystu), o aktorius teatre užima daugiau reikšmingą vietą, negu aktorius kine. taip, imho, yra todėl, kad kinas (arba kai kurios jo formos) gali egzistuoti ir su minimaliu (o gal ir be jokio) aktoriaus/-ių dalyvavimu, teatras - negali. kine labai svarbus yra vaizdas, vaizdo judesys, kadrai (režisieriaus sfera, nebent režisierius leidžia visiškai laisvai improvizuoti operatoriui), teatre šito nėra, tačiau daug daugiau galimybės improvizuoti (aktoriaus sfera)...
o kad daugelis taip mano, tai nepagrįsiu "faktais" (daugelis nėra dauguma), tiesiog daug iš ko tai girdėjau - va, kad ir iš Jurgitos... kažkada per TV kažkuris lietuvių teatro ir kino aktorius pasakė šią frazę, kaip kažkurio režisieriaus citatą ir pritarė jai... o tu nesutinki?
Saulelis rašo: | Ir kur jam vieta? |
i teatre, ir kine, visuose menuose, kur jo prisireikia. tik labai nemėgstu aktorystės politikoje. bet turbūt prastas aktorius negali tapti populiariu politiku... |
|
Atgal į viršų |
|
|
Kilimandzaras miglų upės irklininkas
Prisijungė: 2004 06 22 Pranešimai: 2053 Miestas: 9789 km nuo Lhasos
|
|
Atgal į viršų |
|
|
Bembis Megakrutikas
Prisijungė: 2004 08 31 Pranešimai: 960
|
2005.03.03 17:10 Tema: |
|
|
Figniushka vsio eto.
Kurioje teatro ar kino dalyje jus norite atskirti svarba?
Jei meniniame pastatyme tai tarkim teatre Nekroshius ishvis ziuredavo i aktorius kaip i vashka. T.Y. geras aktorius tai tas kuris yra geresnis vashkas. Kine rezisierius irgi daug svarbesnis nei aktorius. Rezisierius yra storyteleris pagrindinis, aktoriai tera marionetes. Pasakykite man nors viena garsu Shekspyro laiku aktoriu. Aciu! Taip ir maniau, kad nerasit. O rezisieriu atsimenat.
Zvaigzdes/geri/garsus/puikus aktoriai yra XX amziaus produktas (rinkodarinis) gi dar XIX amziuje aktores budavo garsios tik kaip kurtizanes.
Prodiuseris kino ar teatro kurybai itakos neturetu tureti (nebent minimalia), jo darbas suorganizuoti sklandu teatro ar kino komandos darba, surinkti kuo daugiau ziurovu ir uzdirbti ish to kuo daugiau babkiu, kad atsipirktu idejimai.
Oskarus jie gauna nes buna nusipirke visas teises, ir tarkim prodiuserinese sutartyse netgi buna numatyta kaip bus paskirstyti piniginiai prizai spektakliui ar kinui (paprastai prodiuseris pasiima daug).
Tai va mano samones srautas ishseko.
Jurga o tu kartais ne ish LMA? :) |
|
Atgal į viršų |
|
|
grad Gigakrutikas
Prisijungė: 2005 01 13 Pranešimai: 1500 Miestas: Pasvalys
|
2005.03.03 17:16 Tema: |
|
|
Velnias, va kazkaip pagalvoju bet V. Sekspyro laiku rezisieriaus negaliu prisimint. Gal primintumet? :)
Gi prodiuseris menui itakos neturet negali, nes viskas taigi stovi ant pinigu, vadinasi svarbu ne menine verte, bet komercine. |
|
Atgal į viršų |
|
|
saulelis Peace
Prisijungė: 2016 03 07 Pranešimai: 2137
|
2005.03.03 17:18 Tema: Re: AKTORIAI |
|
|
Adutis rašo: | o kad daugelis taip mano, tai nepagrįsiu "faktais" (daugelis nėra dauguma), tiesiog daug iš ko tai girdėjau - va, kad ir iš Jurgitos... kažkada per TV kažkuris lietuvių teatro ir kino aktorius pasakė šią frazę, kaip kažkurio režisieriaus citatą ir pritarė jai... o tu nesutinki? |
Nesutinku su tokiu kategorišku teiginiu, kad teatras - tai aktorius, kinas - tai režisierius. Imant atskirą kiekvienos srities kūrinį daugeliu atveju galima būtų jį bandyti priskirti aktorių ar režisierio darbui. Kai kada ir tai neįmanoma.
Kad aktoriaus darbas kine ir teatre skiriasi - tai be abejonės, tačiau mano nuomone, tai nepadaro jo svarbesniu dalyviu teatre nei kine. Tiesiog skirtingos meno rūšys, skirtingos ir išraiškos priemonės. Taip, teatre aktoriui yra daugiau laisvės improvizacijai nei kine, tačiau ta improvizacija yra (ar bent jau turėtų būti) režisieriaus valioje. Jei režisierius silpnesnis nei aktorius, tai visą spektaklį "neš" pastarasis, tačiau lygiai tas pats gali būti ir kine. Kas, kad tai pasiekiama ne improvizacijos priemonėmis?
Tačiau svarbiausia tai, kad teatras yra žymiai labiau idėja grįstas menas, nei kinas. Kaip tu teisingai pastebėjai, kinas gali egzistuoti beveik (ar net visai) be aktoriaus. Tai dėka jo vizualinių išraiškos priemonių. Jame idėja, kūrinio mintis gali būti labai "išplaukusi", suvokiama žemiausiu sąmonės lygiu, per vaizdus ar muziką. Tuo tarpu spektaklio raktas yra idėja. Idėją suvokiame protu, o priimame širdimi (noriu pasakyti, kad širdis - tarsi kanalas, kuriuo "teatriniai signalai" pasiekia protą). Kad idėja pasiektų žiūrovą ir spektaklis neliktų tik momentinis pasigėrėjimas aktorių, scenografo ar kompozitoriaus darbu, visos šios sritys turi būti supintos į vieną vieną standų ir neišpainiojamą rutulį, kuriame suvyniota idėja. Ir tik tokiam pavidale ji gali pasiekti žiūrovo protą. Ir ši užduotis įvykdoma tik režisieriui. Improvizacija yra tik viena iš daugelio (nors, galbūt, ir pati žavingiausia) teatro išraiškos priemonių ir tikrai nesuteikia aktoriui "valdžios" šioje meno srityje.
Dėl tų pačių priežasčių labai skiriasi ir teatro bei kino kūrinių temos. |
|
Atgal į viršų |
|
|
saulelis Peace
Prisijungė: 2016 03 07 Pranešimai: 2137
|
2005.03.03 17:29 Tema: |
|
|
bembis rašo: | Pasakykite man nors viena garsu Shekspyro laiku aktoriu. Aciu! Taip ir maniau, kad nerasit. O rezisieriu atsimenat.
Zvaigzdes/geri/garsus/puikus aktoriai yra XX amziaus produktas (rinkodarinis) gi dar XIX amziuje aktores budavo garsios tik kaip kurtizanes.
|
Na, tu nepyk už klausimą, bet kas tau teatro istoriją dėstė? Ir ar išvis dėstė? :)
grad rašo: | Velnias, va kazkaip pagalvoju bet V. Sekspyro laiku rezisieriaus negaliu prisimint. Gal primintumet? :) |
Nu ne, nelabai ir aš prisimenu. Gal labiausiai todėl, kad režisieriaus kaipo tokių pareigų išvis neegzistavo Šekspyro laikais. Ir išvis tame teatre, kurį mes suprantame, jis atsirado tik XIX a. pabaigoje, Konstantino Sergiejievičiaus Aleksiejievo (žinomo pod psvevdonymom СТАНИСЛАВСКИЙ) pavidale. Na, tiksliau jis suformavo tą režisieriaus etatą kaipo tokį. Būdavo pagrindinis aktorius arba dramaturgas, kuris atlikdavo visas pareigas - ir režisieriaus, ir scenografo, ir kompozitoriaus (nors pastarosios dvi sritys buvo tokios gan ribotos), ir aišku, pagrindinio aktoriaus. Ir tie aktoriai ir yra asmenybės, kurios išliko teatro istorijoje. Tem ne meneje, tas aktorius (ar dramaturgas) ir buvo tas žmogus, kuris kurdavo visą spektaklį.
Dėl tų aktorių kurtizanių tai dalis teisybės yra, aktoriai buvo laikomi palaido gyvenimo būdo žmonėmis. Tačiau jie buvo garbinami paslapčia, o niekinami viešumoje. Hehe, kai pagalvoji, tai juk dabar yra turbūt atvirkščiai :)
Tačiau renesanso ar dar ankstyvesnis teatras buvo visai kitokia meno rūšis nei ta, apie kurią mes čia dabar šnekam, tai gal nelabai ir yra prasmės apie jį šitoj temoj šnekėti... |
|
Atgal į viršų |
|
|
Jurgita Gigakrutikas
Prisijungė: 2004 12 13 Pranešimai: 1512
|
2005.03.03 18:40 Tema: |
|
|
bembis rašo: | Figniushka vsio eto.
Kurioje teatro ar kino dalyje jus norite atskirti svarba?
Jei meniniame pastatyme tai tarkim teatre Nekroshius ishvis ziuredavo i aktorius kaip i vashka. T.Y. geras aktorius tai tas kuris yra geresnis vashkas. Kine rezisierius irgi daug svarbesnis nei aktorius. Rezisierius yra storyteleris pagrindinis, aktoriai tera marionetes. Pasakykite man nors viena garsu Shekspyro laiku aktoriu. Aciu! Taip ir maniau, kad nerasit. O rezisieriu atsimenat.
Zvaigzdes/geri/garsus/puikus aktoriai yra XX amziaus produktas (rinkodarinis) gi dar XIX amziuje aktores budavo garsios tik kaip kurtizanes.
Prodiuseris kino ar teatro kurybai itakos neturetu tureti (nebent minimalia), jo darbas suorganizuoti sklandu teatro ar kino komandos darba, surinkti kuo daugiau ziurovu ir uzdirbti ish to kuo daugiau babkiu, kad atsipirktu idejimai.
Oskarus jie gauna nes buna nusipirke visas teises, ir tarkim prodiuserinese sutartyse netgi buna numatyta kaip bus paskirstyti piniginiai prizai spektakliui ar kinui (paprastai prodiuseris pasiima daug).
Tai va mano samones srautas ishseko.
Jurga o tu kartais ne ish LMA? :) |
apie prodiuserius, tai yra skirtingos mokyklos/tradicijos ir negali pykt, kad pvz amerikoje prodiuseris pasirenka ir rezisieriu, ir scenariju ir aktorius dazniausiai, tai tada savaime aisku, kad jis labiausiai atsakingas ir uz kokybe (girdejai apie tokia bendrine rezisieriaus pavadre, kuria pasiraso rezisieriai, kai jiems geda savo pavarde deti i titrus o nepabaigti filmo sutartis neleidzia) . tokie prodiuseriai kaip dino de laurentis yra daug didesni kurejai nei 289 vidutiniai rezisieriai.
o kita tradicija sako, kad meninikas renkasi ir kurybine ir vadybine komanda. tipo tokia tradicija gal ir garantuoja geresne menine kokybe, nes prodiuseris tik patarnauja menininkui, bet tada ir atsakomybe pereina menininkui, kuris daznai suinteresuotas tik saves realizacija, ir ne visada sugeba perteikti savo idejas suprantamai (jeigu norit- komercishkai).
a jo, as is LMA, tu kaip supratau irgi, net gi is to pacio fak'o. o gal mes vienam suole sedim?:) |
|
Atgal į viršų |
|
|
Jurgita Gigakrutikas
Prisijungė: 2004 12 13 Pranešimai: 1512
|
2005.03.03 18:51 Tema: |
|
|
Saulelis rašo: |
Na, tu nepyk už klausimą, bet kas tau teatro istoriją dėstė? Ir ar išvis dėstė? :)
... |
ta pacio galima paklausti ir taves, ir nereikia cia del to pykt. zmone iseina skirtingas mokyklas, ir jeigu negali palyginti, tai priima visas teorijas uz gryna piniga.
sakykim, tavo teorija apie stanislavski ir teatro, toki kaip dabar ji suprantam atsiradima, kelia man kreiva sypsena, bet gi negali pykt- tai gal tau girdzijauskaite sake vienaip, man aleksaite kitaip:) arba tu skaitei vienas knygas, as kitas. bala nemate. svarbiausia ka mes patys galvojam, suprantam, suviriskinam. |
|
Atgal į viršų |
|
|
Adutis Gigakrutikas
Prisijungė: 2004 06 22 Pranešimai: 2752 Miestas: Vilnius
|
2005.03.04 07:48 Tema: |
|
|
esu įsitikinęs, kad aktoriai yra tiek spektaklio, tiek kino filmo bendraautoriai - mažesne dalimi, ar didesne, bet tikrai ne vien "vaškas". (kine tai negaliojo tik pačiuose pirmuose kino bandymuose, teatre - nežinau, bet kokiu atveju kalbu apie tą teatrą, kurį pažįstu, o ne tą, apie kurį skaitėme ar mokėmės).
va kas liečia pradinę mano tezę, tai įtikinot, kad ji nevisai teisinga. atsisakau savo minties, kad teatre aktorius svarbesnis nei kine, o režisierius - atvirkščiai. pasilieku tik tokią išlygą - kine režisierius beveik visada svarbesnis už aktorių. t.y. gali būti geras kinas su prastu aktoriumi jei režisierius geras (pvz. filme "changing lanes" žaviuosi Beno Affleco vaidyba, nors visuose kituose filmuose jis paskutinis gaidys), bet nemačiau gero kino su geru aktoriumi jei režisierius prastas (pvz., kad ir kokie puikūs aktoriai yra Michael Caine, Robert Duvall, ir po "A.I" vunderkindu vadintas H.J.Osment, bet filme "Secondhand Lions" į juos žiūrėti visiškai nuobodu). geriausiu atveju geras aktorius "tempia" prasto režisieriaus filmą iki neblogo, bet niekada iki gero. :] |
|
Atgal į viršų |
|
|
saulelis Peace
Prisijungė: 2016 03 07 Pranešimai: 2137
|
2005.03.04 10:29 Tema: |
|
|
Jurgita rašo: | sakykim, tavo teorija apie stanislavski ir teatro, toki kaip dabar ji suprantam atsiradima, kelia man kreiva sypsena, bet gi negali pykt- tai gal tau girdzijauskaite sake vienaip, man aleksaite kitaip:) arba tu skaitei vienas knygas, as kitas. bala nemate. svarbiausia ka mes patys galvojam, suprantam, suviriskinam. |
o ka tau deste? |
|
Atgal į viršų |
|
|
Jurgita Gigakrutikas
Prisijungė: 2004 12 13 Pranešimai: 1512
|
2005.03.04 11:18 Tema: |
|
|
Saulelis rašo: | Jurgita rašo: | sakykim, tavo teorija apie stanislavski ir teatro, toki kaip dabar ji suprantam atsiradima, kelia man kreiva sypsena, bet gi negali pykt- tai gal tau girdzijauskaite sake vienaip, man aleksaite kitaip:) arba tu skaitei vienas knygas, as kitas. bala nemate. svarbiausia ka mes patys galvojam, suprantam, suviriskinam. |
o ka tau deste? |
minetos ponios desto teatro istorijas ivairias (rytu teatras,leliu teatras, lietuviu teatras, vakaru europos teatras ir pan.), taip pat raso apie tai knygas. nesu girdejusi, kad DJ gerbiamos ledi uzsiimtu dar kokia nors kita veikla. nu ir be ju ant lietuvos yra gyvu pretendentu i teatro zinovus, betgi atsisede mes juos ant rankos pirstu suskaiciuotume. |
|
Atgal į viršų |
|
|
saulelis Peace
Prisijungė: 2016 03 07 Pranešimai: 2137
|
2005.03.04 12:57 Tema: |
|
|
Jurgita rašo: | minetos ponios desto teatro istorijas ivairias (rytu teatras,leliu teatras, lietuviu teatras, vakaru europos teatras ir pan.), taip pat raso apie tai knygas. nesu girdejusi, kad DJ gerbiamos ledi uzsiimtu dar kokia nors kita veikla. nu ir be ju ant lietuvos yra gyvu pretendentu i teatro zinovus, betgi atsisede mes juos ant rankos pirstu suskaiciuotume. |
Ne, aš turėjau omeny kokią teatro istoriją tau dėstė. Kaip supratau, kažką visiškai skirtingo nei man? Na, man įdomu, kokios kitos teatro istorijos egzistuoja. |
|
Atgal į viršų |
|
|
|
|