:apie mus
------------------
:apie senbernius
:spaudoje
:folklioras
------------------
:senbernių kinas
:klausk Burzumo
:politika
:senbernių muzika
:žmogus ir sveikata
:marazmai
:senberniška ezoterika
:kelionės
------------------
:diskusijos



Pirtis Vilniaus centre
Design.Capital
Travels in Asia


filmų paieška  
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Naujausi   0 1 2 3 4 5 6 7 8 9    Šūdai  Pusė velnio  Zašibys



"Dolls"
Rež. Takeshi Kitano, 2002 m.
  Zašibys
Verta žiūrėti daug kartų

Adutis
Tiksliai ir įdomiai parinkti kameros kampai, filmuojama iš žemai, iš aukštai, iš šono, per langus, pro kitus žmones, į kadrus pastabi gabaus menininko ranka sutalpina kartu objektus, kurių kartu šiaip nepamatytume (kad ir tas rutuliukas ore ir mėnulis).
Kameros judėjimas labai originalus, sustojama kai personažai jau praeina, užlaikomas fonas, yra ir sulėtintų kadrų, neskubama, kamera net "nutylėdama" labai daug "pasako".
Kai kurie kadrai savo grožiu tiesiog "stogą rauna" (man labai krito į akį ta vieta, kai naktį susirišusi pora ėjo pro spalvingus malūnėlius ir kaukes, bei ta vieta, kur virvė rudens lapus nuvelka į žiemos sniegą). Dievaži, filmą galima be teksto ir be garso žiūrėti ir patirti labai labai daug.
Spalvos super-ryškios, išgrynintos. Spalvų derinimas ir akcentavimas labiau primena ne kinietiškojo kolegos Y.Zhang filmus, o lenkiškojo kolegos K.Kieslowskio "Trijų spalvų" ramų rudenišką braižą - t.y. spalvos neplieskia viską aprėpiančiomis bangomis, o išnyra paprastuose dalykuose (mašina, rūbų detalės, sunkvežimio "tiuningas", gėlės, pigūs žaisliukai, etc.). Ratais nuosekliai kartojasi vis tos pačios balta, pilka, rožinė, raudona, žydra ir šviesiai žalia - taip filmas suguldomas į stebuklingos estetikos rėmus.
Man labai patiko aktorės Miho Kanno, vaidinusios aną beprotę su virvute, išraiškų, mimikos gyvumas.
Neaprastai įdomus filmo montažas, dabartis ir praeitis keistai sulieta, prisiminimai (bei simboliai ir mistika) lenda į dabartį tiesmukai, netikėtai, bet ramiai ir neįkyriai, tuo pat metu išlaikomas stebėtinas vientisumas. Mirties nemažai, o neparodytas nei vienas mirties aktas, vien negyvi nejudrūs kūnai - taip sudaromas toks įtaigus statikos, nebūties įspūdis (o kas yra mirtis, jei ne sustojimas, nejudėjimas?).
Filmo dialogai minimalistiniai, teksto nedaug, nėra nieko nereikalingo, bet viskas aišku.
Simboliai taip pat originalūs, tiksliau ne patys simboliai, o jų įterpimas į tiesioginį vaizdavimą (pvz., pora tikra, virvė tikra, o žmonių ryšys, simbolizuojamas virvės,- neapčiuopiamas, nors, atrodo, realiausias ir ryškiausias iš visų trijų objektų; beprotė tikra, o "kalbasi su angelais" ir tikrąja prasme ir perkeltine; drugelis, gimęs skraidyt ir džiugint, guli ant žemės negyvas, kaip dvasiškai mirusi filmo herojė, o mašina drugelį dar pritrėškia tikras, ne simbolinis, tos dvasinės mirties kaltininkas ir t.t.).
Graži muzika, nevienalytė; labai taikli ji išprievartavimo (bent aš taip tą aktą supratau) scenoje.
Visose trijose meilės linijose kartojasi rytiečių kultūroje toks dažnas Aukos motyvas, tačiau visos trys meilės griūva, kai žmogus pats sąmoningai jas griauna dėl jam bent tuo metu atrodančių vertesnių dalykų. O iš trijų porų sugeba savo ryšį iki galo atstatyti ir išlieka kartu tik ta, kuri tampa lėlėmis. Lėlėmis kieno rankose? - Likimo, gyvenimo, kaip nori, taip vadink. Jie tarytum pasako: "kas bus, tas tebūnie, atsiduodam likimui, svarbiausia, kad mes surišti kartu". Tokia pirmoji man galvon šovusi filmo idėjos formuluotė, tačiau neabejoju, kad filme prasmių knibždėtė knibžda, ir kiekvienas susirasite sau artimiausią.
Dar galima imti kiekvieną akcentuotą filmo spalvą, paieškoti jos prasmių įvairiose kultūrose, ir susieti tai su filmo epizodais - gal kitą kartą :)



--- --- ---
naujausi komentarai
--- --- ---



Kung Fu klasika (2) (16)

--- --- ---

Praleistieji (Vol.5): Babusia (Lidia Bobrova, 2003) (15)

--- --- ---

"Kova su šešėliu" pasakų namelyje (35)

--- --- ---

Praleistieji (Vol.3): lytys ir aktoriai ("Stage Beauty", (Richard Eyre, 2004)) (1)

--- --- ---

"Vaško" aukos (12)

--- --- ---

Trys “Kino Pavasario' 05” filmai: diletanto įspūdžiai (4)

--- --- ---

Jos didenybė komedija Pt.1. "Sėkmės džentelmenai". (10)

--- --- ---

Martin Scorsese 'AVIATOR' (2004) (9)

--- --- ---

Apie ką burzgia mano benzopjūklas? ("Texas Chain Saw Massacre" (1974) prisimenant) (14)

--- --- ---

SHOGUN ASSASSIN ! (10)

--- --- ---

Praleistieji (Vol.2): dievo ir velnio ženklai (7)

--- --- ---

Šiapus (16)

--- --- ---

Svetimi ir grobuonys (30)

--- --- ---

Praleistieji (Vol.1) (10)

--- --- ---

Karaliaus ƃĀ¾vejo laimƃĀ« (4)

--- --- ---

Turėjimo kultas ir daunloudų manjakai (67)

--- --- ---

SUBJ1 (13)

--- --- ---

Maitvanagiškasis vojerizmas "Jaščike"! (34)

--- --- ---

Lietuviškas internetas apie kiną (II dalis) – Culture.lt (16)

--- --- ---

Lietuviškas internetas apie kiną (I dalis) (12)

--- --- ---

Praūžė Kanų festivalis arba Kaip tapti išieškoto skonio senberniu (4)

--- --- ---