:apie mus
------------------
:apie senbernius
:spaudoje
:folklioras
------------------
:senbernių kinas
:klausk Burzumo
:politika
:senbernių muzika
:žmogus ir sveikata
:marazmai
:senberniška ezoterika
:kelionės
------------------
:diskusijos



Pirtis Vilniaus centre
Design.Capital
Travels in Asia


filmų paieška  
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Naujausi   0 1 2 3 4 5 6 7 8 9    Šūdai  Pusė velnio  Zašibys



"Mulholland Drive"
Rež. David Lynch, 2001 m.
  Zašibys
Verta žiūrėti daug kartų

Adutis
Mano mėgstamiausias D.Lyncho filmas, dėl daugybės dalykų neabejotinai žiūrėtinas daug kartų. Vietoj filmo aprašymo geriau parašysiu "kaip aš tą filmą supratau", nes būtent to dauguma klausinėja (tie iš jūsų, kas dar nematėt filmo, toliau kolkas neskaitykit, tipo "spoileris"):
Turiu tris filmo siužeto aiškinimo versijas (neatmetu ir kitų versijų galimybės):
1. Linijinis pasakojimas, bet įvykių tvarka sumaišyta: prasideda nuo vidurio, o viduryje prasideda nuo pradžios. Pasakojimo pradžia filme pavaizduota kažkur trečiame trečdalyje, kai šviesiaplaukė herojė (Naomi Watts, herojų vardų neminėsiu, nes jie filme kaitaliojasi vietomis) atvažiuoja į Hollywoodą, bando prasimušti į aktores, tačiau jai nesiseka (gauna tik šalutines roles), tačiau įsimyli tamsiaplaukę heroję (Laura Harring), užsimezga romanas, tamsiaplaukei jis nesvarbus ir ji pradeda flirtuoti su režisieriumi. Tada šviesioji užsako žmogžudystę, o pati, kamuojama sąžinės graužaties, nusižudo. Užsakyta žmogžudystė neįvyksta dėl avarijos (filmo pradžia - pasakojimo vidurys), o šviesiaplaukę merginą antgamtinės jėgos (du kikenantys senukai, išlindę iš nepraustaveidžio bomžo popierinio maišiuko) grąžina į gyvųjų pasaulį kitu vardu. Merginų keliai vėl susikerta ir veiksmas vystosi iki paslaptingojo teatro ir mėlynosios dėžutės - visą tą bardaką teatre, su mėlynais raktais ir t.t. galima interpretuoti kaip antgamtišką kaltės išpirkimą, arba galima interpretuoti dar tūkstančiu būdų.
2. Taip pat linijinis pasakojimas, viskas vyksta iš eilės arba taip pat kaip pirmame variante, bet viena iš dviejų realybių yra pomirtinis pasaulis, į kurį nukeliauja viena, po to antra herojė, arba atvirkščiai.
3. Tiesiog egzistuoja dvi paralelios realybės, kartais jos susiliečia, tada vyksta paslaptingi dalykai.
Šie trys aiškinimai, be abejo, labai primityvūs, filmą galima 'gliaudyti' daug sudėtingesniais semantiniais raktais, peržiūrinėti kiekvieną epizodą, nagrinėti kiekvieną sakinį, ieškoti prasminių momentinių akcentų... gal kitą kartą. O kol kas mano pateiktos versijikės gal padės tiems, kuriuos nervina neapibrėžtumas ir mistika.



--- --- ---
naujausi komentarai
--- --- ---



Kung Fu klasika (2) (16)

--- --- ---

Praleistieji (Vol.5): Babusia (Lidia Bobrova, 2003) (15)

--- --- ---

"Kova su šešėliu" pasakų namelyje (35)

--- --- ---

Praleistieji (Vol.3): lytys ir aktoriai ("Stage Beauty", (Richard Eyre, 2004)) (1)

--- --- ---

"Vaško" aukos (12)

--- --- ---

Trys “Kino Pavasario' 05” filmai: diletanto įspūdžiai (4)

--- --- ---

Jos didenybė komedija Pt.1. "Sėkmės džentelmenai". (10)

--- --- ---

Martin Scorsese 'AVIATOR' (2004) (9)

--- --- ---

Apie ką burzgia mano benzopjūklas? ("Texas Chain Saw Massacre" (1974) prisimenant) (14)

--- --- ---

SHOGUN ASSASSIN ! (10)

--- --- ---

Praleistieji (Vol.2): dievo ir velnio ženklai (7)

--- --- ---

Šiapus (16)

--- --- ---

Svetimi ir grobuonys (30)

--- --- ---

Praleistieji (Vol.1) (10)

--- --- ---

Karaliaus ƃĀ¾vejo laimƃĀ« (4)

--- --- ---

Turėjimo kultas ir daunloudų manjakai (67)

--- --- ---

SUBJ1 (13)

--- --- ---

Maitvanagiškasis vojerizmas "Jaščike"! (34)

--- --- ---

Lietuviškas internetas apie kiną (II dalis) – Culture.lt (16)

--- --- ---

Lietuviškas internetas apie kiną (I dalis) (12)

--- --- ---

Praūžė Kanų festivalis arba Kaip tapti išieškoto skonio senberniu (4)

--- --- ---